Sköna söndag

Tilda och jag startade morgonen med ett crossfit pass. Jag är ingen vän av att träna tidigt men fördelen är att man är färdig innan frukost. 😃
Viktor, Liza och jag besökte sedan marknaden på vingården Blaauwklippen som ligger bredvid där vi bor. Underbart mysigt söndagshäng.
Jag köpte blommor i stora lass! Billigt billigt!

20140406-212546.jpg
Viktor och jag hos blom-farbrorn. 💐

20140406-212653.jpg
Strömmen i hela Stellenbosch har varit avstängd mella 8-17 idag 😁👍. Det innebar tonfisk grillning på altanen till lunch trots dryga 35 grader där. Varmt och skönt fortfarande och sommaren verkar dröja sig kvar. Ni kan kanske föreställa er innehållet i frysen efter en lång het dag utan el? Underhållsarbete säger vissa. Energibesparande åtgärder säger andra. Oavsett vad smälte maten bort 😁.
På eftermiddagen åkte hela familjen till Table View norr om Kapstaden för den efterlängtade familjefotograferingen. Eftersom vi inte hade el såg jag ut som en rotborste i håret i brist på hårfön och plattångsåtgärder. Men naturligt brukar bli bäst – eller? 😳
Kvällen var underbar. Varm. Vindstilla. Solnedgången magisk och fotografen proffsig. Längtar efter att se bilderna! Kolla den läckra bakgrunden med Table Mountain. Troligen en av världens vackraste vyer enligt mig. Jag 💚 CT.

20140406-214920.jpg
Solnedgången var mäktig och vi stannade kvar och åt picknick på stranden efter avslutad plåtning.

20140406-215304.jpg
Jag och mina juveler.

20140406-215400.jpg
Jag och Vicke.

20140406-215559.jpg
Solnedgångar kan man aldrig se sig mätt på!

20140406-215650.jpg

20140406-215721.jpg
En annan utsikt jag aldrig tröttnar på: Taffelberget.

20140406-215848.jpg
Som pricken över i:et en liten dansuppvisning i solnedgången och kvällen är fulländad.

20140406-220005.jpg

3 thoughts on “Sköna söndag

  1. Vore verkligen intressant om de båda stiliga gentlemännen i familjen en dag hade tid att förmedla sina egna plus och minus beträffande Suid-Afrika. Landet är ett av de riktigt heta alternativen inför en tämligen snar utflytt från Sverige…

    • Jag ska be Göran göra det. Har bett honom gästblogga ett tag och det är ett bra ämne för honom att skriva om. Dessvärre kommer det nog inte bli några minus utan bara plus….:)

Kommentera

