What a day!

Vi pustar vidare i värmen. 37 grader, strålande sol och svettigt i knävecken. Vilken dag! Denna varma dag skickade vi Ulf och Monica på skoningslöst het vandring med vår vän Madiba i kåkstaden. Något som uppskattades mycket trots värmen. Att få promenera omkring i Kayamandi med Madiba och höra honom berätta om sitt liv där är en upplevelse utöver det vanliga. Något man aldrig glömmer.
Ulf, Monica och Madiba svettiga efter en 2-timmarstur till fots. 😁

20140411-150646.jpg
Själva drog vi till super-luftkonditionerade gymmet och familje-tränade. 3/5 på plats då Tilda är ledig idag. GT är med oss överallt i världen. 👍😎

20140411-151744.jpg
Lunchen intog vi på Tokara Deli vingård. Vi har varit där flera gånger och jag har skrivit om det förut så ursäkta om jag upprepar mig: Det är SÅ bra där. Ultramodern men ändå trevlig vingård.

20140411-152442.jpg
Svårslagen utsikt…

20140411-152533.jpg

20140411-152556.jpg

20140411-152617.jpg
Modern konst i trädgården. Helgjutna figurer i brons i naturlig storlek.

20140411-152727.jpg

20140411-152810.jpg

20140411-152909.jpg

20140411-153014.jpg
Tokara har inte bara en restaurang utan även en berömd deli där man med fördel köper med sig charkuterier, ostar, hembakat bröd, sötsaker och heminredning. Bara delin i sig är värd ett besök.

20140411-153231.jpg

20140411-153313.jpg
Men det bästa av allt är maten och vinet! Merde. Vällagat, kreativt, nytänkande och alltid varierad matsedel. Idag åt jag den godaste salladen jag ätit på länge: mango, avokado, bacon, mögelost och solrosfrön. Underlig kombo som var en fullträff! Det slank ner en liten ”platter” också. Blir hungrig när man tränar…😳

20140411-153642.jpg

20140411-153722.jpg
Så här ska man ha det när man har det som sämst…

20140411-153821.jpg
Är ni i området så missa för Guds skull inte Tokara. Till och med deras toalettdekorationer är fantastiska! 😎😝

20140411-153959.jpg

3 thoughts on “What a day!

  1. Hej Marie, jag hittade till din blogg via min vän Lisette och som en ”Ameliavän” sedan några år tillbaka så har jag läst och glatt mig åt ert engagemang i barnhemmet:). Svaga minnen gör sig påminda att vi har stått på samma innebandyplan i de polkagrisrandiga dräkterna för många år sedan. Jag kom från Partille IBK och om jag inte minns fel var ni ett helt gäng från Björndammen. Din syster Åsa har jag spelat innebandy med i några år. Jag minns att du och Marie var två spralliga, härliga tjejer som var mycket ute och reste…medans vi andra var hemma och spelade innebandy;) Det har varit fantastiskt kul att läsa om ert äventyr och har gett inspiration till att göra ett riktigt äventyr med barnen när de blir lite större. Dock är det detta med alla läskiga spindlar och ormar som jag måste göra upp med först;) Njut av den sista tiden och våra vägar kanske korsas hemma i Sverige. Hälsningar Katrin Nyberg tidigare Lindemark

    • Hej! Tack för ditt inlägg! Visst kommer jag ihåg dig! Bodde inte du i närheten av Marie Larsson vid Frejaplan och kallades för Kacka eller något liknande? Vi njuter vidare här ett tag till och kanske ses vi hemma i Sverige om inte annat vid något AV-projekt. Kram kram

  2. Det tog mig många år att komma ifrån mitt smeknamn;) förstod aldrig varför jag skulle ha ett smeknamn då ingen annan hette Katrin så det var ju ingen risk att ingen visste att det var just mig dom menade. Dessutom kändes det sådär i mellanstadiet att kallas kacka då det samtidigt upplystes att det var bajs på finska:) Yes, det är jag som bodde vid Frejaplan. Njut av värmen för här hemma väntar den på sig. Hälsa Åsa. Kram

Kommentera

