Ensam i Big Brother Huset

Kallar skämtsamt vårt hyrda hus för Big Brother Huset efter den (ö)kända TV-serien med samma namn. Inte för att vi lever lika vilt som dem utan för att vi lever väldigt tätt inpå varandra och umgås mycket. Vi sitter liksom ihop som en stor klump 😃. Syftet med äventyret i ZA var bland annat att umgås mycket – check på den utan tvekan! 👍Jag tyckte jag kände min familj väl innan vi åkte men inser efter perioden här är jag känner dem om möjligt ännu bättre nu. Något som jag trodde var omöjligt. När man lever nära varandra som vi gör nu suddas gränserna för den personliga integriteten delvis ut och tillvaron i familjen blir ännu mer transparent. Underbar och värdefull erfarenhet och jag funderar på om abstinensen efter detta kommer när vi är tillbaks i ekorrhjulet i Sverige? Full rulle, många aktiviteter, alla på språng innebär mindre kvalitetstid med familjen. Då blir aktiviteter som söndagmiddagar, semestrar och fikastunder heliga igen.

Vadan detta djupa inlägg? Jo, jag är ensam hemma. Troligen första gången sedan Göran var i Jo-burg i oktober. Tjejerna i skolan och Göran på 3-dagars roadtrip med sina päron = jag och Diva själva ett par timmar. Vad gör jag då?

Städar. Nä. Tvättar. Nä. Handlar. Nä. Läser bok. Kanske. Läser veckotidningar som svärmor tog med från Sweden och funderar på om Daniel är på gymmet när Viktoria uppfostrar Estelle? Kanske.

20140414-125646.jpg
Stänger ALLA fönster i hela huset (trots värmen) för att förhindra intrång av äcklig rain-spider medan Göran är borta och JAG måste plocka bort den? Definitivt! Verkar som de är tillbaks igen. Farfar fick rädda Tilda från en häromdagen. 😣. Många inbrott på gatan i veckan och många rain-spiders i väggarna…..ni hittar nog mig, Tilda, Liza och Diva i samma säng inatt. 😁😳

Jag bestämde mig till slut för det enda vettiga: långpromenad med löpande och parningsvillig hund. Det slutade nästan i katastrof och jag har fortfarande en puls på 180. Har NÅGON försökt dra isär två hundar som parar sig? En rekommendation: försök undvik detta. 😁 Till på köpet var det den tufsiga byrackan (bajrack, fritt översatt 😉) bredvid och inte den ståtliga terriern några hus bort…..

20140414-130626.jpg

Promenaden var dock lika fin som vanligt och tack och lov slapp jag babianattack på löpande hund. Skulle bara fattats det så hade förmiddagen varit fullkomlig..
Stellenbosch Mountain, lika vackert som vanligt och det är med en liten tår i ögonvrån jag konstaterar att jag snart bytt ut berget mot Getryggen i Delsjöområdet….

20140414-130917.jpg

2 thoughts on “Ensam i Big Brother Huset

Kommentera

