Billiga ZA 💰

Fascineras och njuter fortfarande av hur billigt allt Àr i ZA. Göran och jag var pÄ stan idag och fixade lite Àrenden. Som t.ex:
– Göran klippte sig pĂ„ fin salong för 60 kr. VĂ€ljer man enklare stĂ€llen kan man komma ner Ă€nda till 6 kr. 😃
– Betalade ”nĂ„gons” fortkörningsbot. (En av vĂ„ra gĂ€ster var vĂ€nlig och lĂ€mnade kvar den…😳). 120 kr.
– BestĂ€llde 49 förstoringar av vĂ„ra nytagna familjefoton i olika storlekar A3, A4, A5. Ja du lĂ€ste rĂ€tt, 49 förstoringar. I fotoaffĂ€r. För 540 kronor!!!!!!! Helt galet.
– Köpte en hemlig sak i finaste skinn till nĂ„gon i present för en brĂ„kdel av priset mot hemma.
– Betalade parkering mitt i stan i 2 timmar för 6 kr.
– Köpte fina flaskan vin för 30 kr.
Mm. Mm. Mm. DĂ„ ska ni Ă€ndĂ„ veta att Stellenbosch dĂ€r vi bor Ă€r en ”dyrare” stad Ă€n mĂ„nga andra stĂ€llen runtomkring.

Avslutade Àrenderundan pÄ mysiga Ryneveld 5. Det finns HUR mÄnga mysiga stÀllen som helst i stan.

20140425-181331.jpg

20140425-181821.jpg

Solen strĂ„lar vidare och vĂ€rmen hĂ„ller i sig. Tydligen en synnerligen bra höst. Vi Ă€r glada om det beryktade höstregnet hĂ„ller sig borta sĂ„ lĂ€nge som möjligt. Regn fick vi nog av i augusti och september nĂ€r vi precis kommit hit. FastĂ€n jag Ă€r van vid den svenska hösten och vintern kan jag utan att överdriva sĂ€ga att jag aldrig frusit sĂ„ mycket i hela mitt liv som dĂ„. Varför? Husen Ă€r oisolerade och taken lĂ€cker. Det var 11-14 grader ute OCH inne och det fanns INGET stĂ€lle man kunde tina upp pĂ„. Även om det Ă€r kallare i Sverige kan man faktiskt om man vill gĂ„ i bikini inomhus. SĂ„ det sĂ„. Att frysa dygnet runt var inte kul. ÄndĂ„ bor vi i ett hus. Kan ni tĂ€nka er ett skjul i en kĂ„kstad i det vĂ€dret? 😞

Trevlig fredagskvÀll önskar jag er!

One thought on “Billiga ZA 💰

  1. Haha! Ja, hÀr fryser man verkligen pÄ vintern! BÀsta sÀttet att vÀrma sig Àr att gÄ ut i solen. Har fortfarande svÄrt att fÄ in det i min skandinaviska hjÀrna att man ska gÄ UT för att bli varm. Det Àr ju liksom tvÀrtom.

Kommentera

