Annas son

Naido är 15 år och Annas yngsta son av fyra pojkar. När hon flydde från Kayamandi tog hon honom med sig för att rädda dem båda från det som hade väntat om de stannade i kåkstaden i Stellenbosch. Naido är en väldigt tyst och blyg kille, säkert delvis pga hans tuffa uppväxtmiljö.

Idag plingade det till på min telefon och jag ser till min förvåning att det är Naido som skriver från sin mammas telefon. Jag blev så glad och varm i hjärtat av det han skrev och vill gärna dela det med er. Speciellt alla ni som satt in pengar till Anna så att hon och Naido kunde flytta från sin mardröm. Ni har gjort en stor skillnad i två personers liv. En skillnad som kan vara svår att förstå om man inte besökt en kåkstad. Men jag lovar er: en livsavgörande skillnad för två mycket tacksamma människor. Jag är glad för Annas skull men eftersom jag själv har barn är jag nog ännu gladare för Naidos skull. Hans framtid ser plötsligt väldigt mycket ljusare ut. ❤😍 TACK!

20140504-231716.jpg

20140504-231836.jpg
❤💚💜💙💙💜💚❤💛 Tack Lisette för att du initierade insamlingen och tack alla andra som hängde på!

6 thoughts on “Annas son

  1. Underbart!! Tårar trillar … Ibland vet man inte hur viktig man är i en annans liv.
    Jag får fortfarande e-mail från Iyus i Indonesien, Han kallar mej ”Mom”.
    Vi stötte honom, när han gick på college; är nu engelsklärare.
    Han hade järnvilja när det gällde att få sin ”degree”.

  2. En hjälpande hand behöver vi alla längs livets slingriga vägar. Det gläder hjärtat när man vet att man själv varit en hjälpande hand för någon som behövde just detta. Du Marie och hela din familj sträcker verkligen ut en sådan hjälpande hand oftare och högst påtagligt. Vi är glada och tacksamma för detta. En stor varm KRAM till er alla. Anita uti Majorna.

Kommentera

