Jonkershoek

Bara några minuters bilväg från oss ligger Jonkershoek Nature Reserve som är ett populärt tillhåll för cyklister och vandrare. Igår hade vi planerat en hike där med våra grannar Barthel och Marlize samt två andra sydafrikanska familjer. Målet var vattenfallen som jag länge har velat besöka. Alla kom i väg på hiken utom jag som stannade på soffan med förkylning och feber. Sur som en citron. Att vara sjuk är tråkigt och att missa en hike ännu värre. När de kom tillbaks efter en lyckad dag säger Liza:
– Mamma du MISSADE verkligen något! Det var hur bra som helst!
Tack. Precis vad jag behövde höra. 😞

Hur som helst är jag glad att de andra hade en bra dag med våra trevliga vänner i det härliga solskenet. 😝 Tilda hade dessutom som uppgift att ha friluftsdag i den svenska distansskolan så hon utnyttjade dagen till detta. När hon har friluftsdag räcker det inte med intyg från föräldrar att den verkligen ägt rum. Nej det ska videofilmas och skrivas rapporter också. Efterarbete som tar många timmar att göra klart. Distansskolan på Värmdö = superseriöst.
Här kommer några av Görans bilder från dagen:

20140504-112954.jpg20140504-113035.jpg

20140504-113109.jpg

20140504-113224.jpg

20140504-113248.jpg

20140504-120048.jpg
Själv höll jag och Diva ställningarna på soffan. Fikade med Anna, läste bok och snorade. Suckade. Hade tråkigt.

20140504-113701.jpg
Jag gjorde dock vad jag kunde för att pigga upp mig. Tog fram mina kitschiga afrikanskinspirerade näsdukar. 😳

20140504-113828.jpg

Kommentera

