Trotsigt beteende?

Hämtade Liza hos en kompis där hon hade lekt efter skolan. Älskar att höra henne prata engelska med sina kompisar. Tänk vad barn är anpassningsbara och flexibla. I september pratade hon knappt engelska. Nu låter hon som en liten engelsk skolfröken. Den brittiska accenten är viktig. Ibland får jag bannor av henne för att jag säger tomejtos istället för tomaaaatos. Eller äääääfter istället för aaaaaafter. Well. Well. Det beror nog på alla bra amerikanska filmer jag sett. Jag tror det kan vara svårt att lära om för den gamla tanten. Jag nöjer mig nog med min amerikanska accent. Indeeeeed.

Se bilden nedan. Undrar vad den förtjusande mrs Tarr (rektorn) skulle säga om hon såg att den älskade skoluniformen var ute och lekte efter skolan? Jag tror det luktar regelbrott.

På tal om att bryta mot regler funderar Liza på att skaffa sig erfarenheten av att få en ”black-dot” sista veckan. ”Herregud, vad ska du göra då?”, frågar jag förskräckt. ”Jag kan t.ex glömma min mattebok hemmma”, svarar hon då. Inte för att jag normalt uppmuntrar ett trotsigt beteende, men det här lät faktiskt kul. Hehe. Kanske ska hon till och med vara så wild and crazy att hon reser sig upp på lektionen och går på toa utan att räcka upp handen och be om lov? (Egentligen får man inte gå på toa på lektionen. Det gör man på rasten. Basta.) Gå på höger sida istället för vänster i korridoren, komma till skolan utan tofs, använda huvudentren istället för entreingången för eleverna, ha en fläck på uniformen?? Eller ännu värre: glömma att resa sig på en tiondels sekund ur sin bänk när någon vuxen kommer in i klassrummet och i kör med sina kamrater hälsa personen med GOOD MORNING MR WHATEVER!!!!! och därefter stå kvar i militär givakt tills dess att man får tillåtelse av läraren att sätta sig?🙂🙂🙂🙂

Varianterna på att skaffa sig black-dots är många. Fast jag känner min Liza. Hon kommer inte göra det. Hon gillar alla regler på Rhenish.🙂

Eftermiddagslek i trädgården hos kompis Annie i den härliga sensommarsolen. Med skoluniform.

Bild

Kommentera

