Sydafrika levererar….

…..fortfarande sommarvärme och vi njuter. Idag har jag jobbat vid poolen. Ovant och väldigt roligt. En hel del administration att ta tag i innan jobbstarten. Faktum är att jag snart varit ledig i ett år och det har varit makalöst skönt. Men allt har sin tid och att börja jobba igen ska bli roligt det med. Tror inte det är min cup-of-tea att vara ledig för jämnan. Som alltid gäller: lagom är bäst!

20140512-153905.jpg
Den lilla primadonnan har varit på hund-spa idag och fixat sommarfrissan. Det obligatoriska presentsnöret på plats på huvudet när hon kommer därifrån. Det blev lite vääääl kort denna gången (ursäkta morfar som blir förtvivlad varje gång det händer) men det växer ut. Jag lovar. Dessutom har jag fått Divas flygbiljett idag och nästa måndag kl 23.25 lyfter hon från Cape Town med KLM mot Amsterdam. Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på det eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska förhålla mig till det faktum att vi andra åker hem veckan efter. Jag VILL stanna och jag VILL åka hem. Mest av allt är jag nog sentimental över att äventyret snart är över. 😢 Såååå länge som vi planerade det (nästan två år), sååå länge som vi varit här och haft det underbart och därefter: slut? Vi har många fina minnen med oss härifrån men det kommer kännas tomt när äventyret är över. Känner mig ambivalent som en tonåring. 😫😁 Vi har dock kalendern fullbokad med roliga aktiviteter när vi kommer hem och DET ser vi fram emot.

20140512-155411.jpg

20140512-155530.jpg

Kommentera

