Änglar, visst finns de. đŸ˜‡

Dagen har Ă€gnats Ă„t vardagliga sysslor som t.ex Ă€renden pĂ„ olika stĂ€llen. Vi var pĂ„: bilverkstad, apotek, biograf, restaurang, klĂ€daffĂ€r, posten, mataffĂ€ren, mĂ€klaren, skolan. Det Ă€r svĂ„rt att förklara för er som inte varit hĂ€r men ni som har det nickar nog igenkĂ€nnande nĂ€r jag sĂ€ger: det sociala klimatet i det offentliga rummet i ZA Ă€r förbaskat trevligt!!!! Vart man Ă€n kommer möts man av leende, smĂ„pratande, artiga och vĂ€ldigt vĂ€nliga mĂ€nniskor som verkar ha som livsuppgift att göra mig glad och nöjd. Flera gĂ„nger om dagen nĂ€r jag tackar för nĂ„got fĂ„r jag frasen ”MY PLEASURE” i retur. Med ett leende.

Den vĂ€nliga atmosfĂ€ren smittar av sig pĂ„ alla som vistas i den och ringarna pĂ„ vattnet blir omfattande. Vi konstaterade pĂ„ vĂ„r Ă€renderunda att det Ă€r vĂ€ldigt trevligt att vistas bland leende mĂ€nniskor hela tiden och jag kommer fortsĂ€tta med detta nĂ€r jag kommer hem med risk för att verka galen. Herregud, ett leende och lite smĂ„prat med damen i busskuren eller i kassan pĂ„ ICA kan vĂ€l vi svenskar kosta pĂ„ oss? 😍 Det kanske faktiskt gör nĂ„gons dag mycket bĂ€ttre?!

En annan Ă€ngel som alltid fĂ„r mig pĂ„ vĂ€ldigt gott humör Ă€r en av mina blogglĂ€sare. Jag har genom bloggen kommit i kontakt med mĂ„nga mĂ€nniskor som jag aldrig trĂ€ffat och det Ă€r lustigt hur man kan lĂ€ra kĂ€nna varandra genom att bara skriva pĂ„ t.ex min blogg. Ruth, som personen heter Ă€r en 86-Ă„rig jĂ€rnlady frĂ„n USA (med svenskt ursprung). Hon har en underbar attityd, en positiv instĂ€llning utöver det vanliga, hĂ€rlig humor, ett hjĂ€rta av guld samt en Ă€ventyrslystnad som Ă€r ovanlig för damer i hennes Ă„lder. Hon Ă€r störtskön. Ruth: om vi hade trĂ€ffats IRL Ă€r jag sĂ€ker pĂ„ att vi hade blivit vĂ€ldigt goda vĂ€ninnor….vi hade nog tom hoppat fallskĂ€rm tillsammans. â˜ș Du Ă€r en sann förebild och om jag Ă€r hĂ€lften av allt du Ă€r nĂ€r jag Ă€r 86 Ă„r kommer jag vara grymt nöjd. Keep it up! Hoppas du kommer ivĂ€g till ZA! 💜😍💚💙

5 thoughts on “Änglar, visst finns de. đŸ˜‡

  1. MĂ„ste som finlĂ€ndare notera att om svenskar anser att alla Ă€r vĂ€ldigt trevliga i ZA mĂ„ste det sociala klimatet vara nĂ„got helt otroligt. Det som fastnat bĂ€st i minnet under mina besök till Sverige Ă€r just att alla Ă€r sĂ„ trevliga, att folk ler överallt och överlag verkar vĂ€ldigt vĂ€nliga – Sydafrika mĂ„ste i sĂ„ fall vara milt sagt överrumplande!

    Utöver detta mĂ„ste jag tillĂ€gga att jag hoppas pĂ„ att nĂ„gon gĂ„ng (kanske som 86 med all den livserfarenhet det innebĂ€r) kunna utstrĂ„la ens en brĂ„kdel av samma sprudlande livsglĂ€dje som Ruth i Virginia – bara att ta av mössan och/eller kasta den upp mot skyn, vilket som nu passar bĂ€ttre. Har sĂ€llan, ja egentligen aldrig, lĂ€st kommentarer som ger en sĂ„ positiv kĂ€nsla som pĂ„ karusellgrell. Det Ă€r bara sĂ„ att det nĂ€stan kĂ€nns svĂ„rt att sjĂ€lv skriva en kommentar nĂ€r de andra hĂ„ller sĂ„ hög klass!

    • Tack för fint inlĂ€gg Mattan! Dina inlĂ€gg Ă€r lika fina och vĂ€lskrivna som alla andras.🙂. Kul att du upplever oss svenskar som öppna och positiva. Det kĂ€nns bra. Jag ska titta efter ordentligt nĂ€r jag kommer hem.

  2. Ruth Àr verkligen en underbar och fantastisk kvinna som delar med sig av sig sjÀlv och mÄnga hÀftiga berÀttelser frÄn förr.

    NĂ€r vi var i USA i somras sĂ„ passade vi pĂ„ att hĂ€lsa pĂ„ henne. Vi fick bo hemma hos henne och hon visade oss sitt Virginia (inklusive en nĂ„got oplanerad tripp in pĂ„ CIA’s omrĂ„de i Langley, det hĂ€nder alltid spĂ€nnande saker nĂ€r Ruth Ă€r med😉 )

    HĂ€r kan du se lite av vad en krutgumma som Ruth pysslar med:

    http://amacasa.wordpress.com/2014/04/09/idag-gratulerar-vi-5/
    🙂

  3. Ojojojojoj!!!
    Vad ska man sÀja? Rodnar blygsamt, tackar sÄ mycket och tar emot.
    Det som skrivs om mej Ă€r givetvis roligt att lĂ€sa, Och – jag lovar behĂ„lla min
    in(med)födda ödmjukhet – Ă„tminstone 14 Ă„r till,
    Efter 100 Àr det tillÄtet att ta Ät sej beröm.

    Ama – Det var verkligen trevligt att ha dej och Anders hĂ€r i somras.

Kommentera

