GÄSTBLOGG: LizađŸŒș🌍

Jag har bett övriga familjemedlemmar skriva nĂ„gra rader om livet i ZA. Först ut Ă€r: Liza ❀✋

GĂ€stblogg av Liza:
Nu tĂ€nkte jag skriva om ”Det bĂ€sta och sĂ€msta med att bo i Afrika/Sydafrika/Western Cape/Stellenbosch/Dalsig/Sering Street 24”

DET BÄSTA:
Jag tycker att detta har varit ett vĂ€ldigt nyttigt Ă„r för mig, jag tycker att jag har lĂ€rt kĂ€nna folk, familj och mig sjĂ€lv Ă€nnu mer. Jag tycker att jag hĂ€r fĂ„tt fram den riktiga Lizan i mig. 😃
Jag tycker ocksĂ„ det Ă€r fantastiska mĂ€nniskor hĂ€r och naturen Ă€r ju bara 😍! Alla respekterar personer för den de Ă€r och Ă€r trevliga osv.

DET SÄMSTA:
Jag tycker att apartheid Ă€r fortfarande lite kvar, inte pĂ„ samma sĂ€tt men det kĂ€nns bara att det finns kvar i luften…. Jag tycker ocksĂ„ att det Ă€r jĂ€tte trĂ„kigt att folk ska behöva ha grindar, taggnĂ€t, staket osv runt sina hus. Jag tycker ocksĂ„ att det Ă€r synd att se att faktiskt mĂ€nniskor bor sĂ„ hĂ€r i kĂ„kstĂ€der:

20140514-164853.jpg
Och att folk inte har det bra, över huvud taget….
DĂ„ mĂ„r man dĂ„ligt och tĂ€nker: VI ÄR BORTSKÄMDA!
Men om man bor hĂ€r fĂ„r man lĂ€ra sig att handskas med det….

TACK FÖR MIG â€đŸ‘Š

Tack Liza! Fint inlÀgg. HÄller med i allt du skriver. Det Àr bÄde hÀrligt att vistas i ZA men ibland ocksÄ lite ledsamt nÀr man ser hur mÄnga lever. HÀrligt Àr iallafall att vi kunnat hjÀlpa nÄgra att fÄ det lite bÀttre. Det arbetet fortsÀtter vi med Àven nÀr vi Äker hem.
Bilder pÄ Liza frÄn helgens klÀttring med pappa G:

20140514-171434.jpg

20140514-171531.jpg

Kommentera

