Resklar!

Hälsokontroll avklarad och det lugnande halsbandet på.

20140516-120627.jpg
o

20140516-120653.jpg
Buren bäddad med veterinärbädd och mattes tröja som snuttefilt. 💚

20140516-120903.jpg
Några riktigt lååååånga promenader för den lilla vovven i helgen och allt är klart. Hon flyger 23.25 på måndag kväll och landar i Amsterdam vid 10 på tisdag. Anslutningen till GOT går 10 på onsdag så hon tillbringar ett dygn på ett ”pet-hotel” i Amsterdam. Vilket äventyr. 🐶🎉🎈
Landar 12 i GOT på onsdag och då står mormor och morfar redo med med köttbullar och patéer. Diva får inte äta annat än torrfoder och jag funderar på om pappa börjar få dålig hörsel för förbudet mot annan mat gäller inte i deras hem. 😝 Diva kommer leva en dröm i 10 dagar innan vi kommer hem. 😁 Kan tänka mig att ha överseende med detta.
Hello Sweden! Here we come!!!

13 thoughts on “Resklar!

    • Ja det finns faktiskt hundhotell där. Eller husdjurshotell kanske man ska säga🙂. Även andra typer av husdjur kan inhuseras. Det lugnande halsbandet innehåller hundens naturliga hormoner ferormoner, ett hormon som tiken producerar när hon är dräktig och diar. Detta hormon har en lugnande effekt på valparna. Tillför man det hormonet till en vuxen hund är det kroppsliga minnet så starkt att de lugnas även om det var länge sedan de var valpar. Förra året när vi flög ner hade Diva naturligt massa ferormoner i kroppen. Vi lämnade nämligen förra sommarens valpkull till de nya ägarna 3 dagar innan vi flyttade. Puh! Det var på gränsen. Nu kör vi halsband för att få ferormoneffekten.🙂 Kram på dig! trevlig helg!

  1. Tackar för tipset om halsband =) Vi är i planeringsstadiet om att flytta till Kapstaden och är framåt tillbaka gällande vår katt. Och ska nu kolla upp om halsband även finns för katt.
    Om jag läst rätt i alla dina härliga inlägg så tog ni kontakt med en agent som hjälpte er med all admin för resan hem gällande Diva. Njut de sista dagarna i Sydafrika!!!

      • Tack, ska prata med veterinären om det. Om allt fortsätter som det ska, så flyttar vi i oktober. Vi har inte bestämt oss var vi vill bo men det lutar mot västkusten eller på andra sida mot Sea Point.

    • Det är pga jobb, det är planerat för 2 år men får se när vi väl är där om vi vill stanna längre eller korta ner perioden. Har kollat lite med KLM och det verkar smidigt att flyga med djur, det enda jag blev osäker på var att de skulle flyga med transportsflyg och inte med samma plan som mig. När man tittar på alla dina bilder så vill man bara åka dit nu.. =)

      • Sydafrika är HELT fantastiskt och jag är säker på att ni kommer stortrivas. Ett riktigt riktigt bra ställe att bo på. Vi flög med Turkish Airlines ner och då var Diva med på samma plan som oss. Kändes bra. Nu skickar jag hem henne till mina föräldrar så då är det lika bra att hon åker några dagar innan. Annars hade jag bokat henne med samma plan, dvs Turkish som vi åker. Kram

  2. Tack, om det inte går med KLM så ska jag kolla Turkish. Verkar vara helt underbart väder där nu (läste ditt senaste inlägg). Inte helt fel att komma hem till ett sådant paradis till sommarställe. Ser ljuvligt ut, kan förstå att det är underbart att börja dagen med morgonkaffet på bryggan.

      • Jag kommer nog att blogga från Kapstaden. Vet inte om jag kommer att starta en ny blogg. Jag skickar gärna bloggadressen när allt blir officiellt.
        Leo från Global Paws låter helt underbar, en dröm att få en ”Leo” när man lämnar iväg sitt lilla husdjur.
        Kram

Kommentera

