Sydafrika – the Tilda Style. Läs hennes story :)

Nu har även Tilda sammanfattat sina tankar om tiden i Sydafrika. Dem läser ni här:

Tilda skriver:

Det går inte att sammanfatta detta år i ord. Det går inte heller att visa andra människor med bilder, texter och filmer vad vi faktiskt har upplevt. Jag kan inte än riktigt fatta att vi gjorde det Mamma och Pappa, vad det är vi har varit med om, upplevt och fått se. Kan inte heller fatta att äventyret idag tar slut, att vi nu är hemma på Eneliden igen och att allt är som ”vanligt”. Det kommer ta mig lång tid att smälta detta år och ni är de bästa föräldrarna man kan ha och mina absoluta förebilder.

Jag är grymt imponerad hur vi har vuxit och utvecklats som familj men också individuellt under detta år. Är grymt imponerad av er, Viktor och Liza som har vuxit och blivit säkra på vad ni vill och vad det är ni står för. Du, Liza kunde för 9 månader sedan ganska exakt ingen engelska men pratar idag flytande brittisk engelska. Viktor du har även utvecklats mycket och jag förvånas varje gång hur du resonerar och tänker. Ni är världens mest unika, underbara och fabulösa,😄, syskon man kan ha. Det känns fantastisk att kalla er mina syskon.

Mamma och Pappa, jag är säker på att det inte bara är jag som är inspirerad och fascinerad av äventyret ni tog med oss på. Ni lämnade all trygghet i Sverige och gjorde något många tyckte verkade helt absurt eller i allafall lite galet. Den stora tacksamheten jag känner för möjligheten och upplevelsen ni tog med mig på kommer jag ge tillbaka till mina barn. Att låta dem vara med om samma grej jag har fått är en dröm. Detta år har varit det mest betydelsefulla någonsin för vår familj och jag ser fram emot när vi sitter någon jul om många år och kollar i vår fina lilla bloggbok och minns de senaste 9 månaderna. Hur fantastiskt och underbart vi hade tillsammans. Mamma, Pappa, Viktor och Liza ni är obeskrivligt bra. Tackar någon där uppe för att jag har er i mitt liv. Tack.

20140530-140449.jpg20140530-140148.jpg20140423-164602.jpgGrell_06.04.2014 (47)20140303-114142.jpg20140225-090321.jpgtildavän2sakhumzi20140524-180640.jpg20140404-231152.jpgDSCF691820140316-194425.jpg

7 thoughts on “Sydafrika – the Tilda Style. Läs hennes story :)

  1. Oj! En glädjetår trillar ner för min kind, så stark läsning. Gläds med er, och vad ni upplevt och delat med er till oss andra💕
    Önskar er en trevlig sommar!☀️
    Ann

  2. Jag känner mej otroligt privilegerad att ha fått vara med på de sista
    månaderna av familjen Grells upplevelser i Syd-Afrika.. Det har varit uppfriskande och fått mej
    att bli intresserad av en del av världen, som jag knappast tänkt på tidigare.
    Nu känns det redan en saknad. 😦

    Att se en familj ha så många erfarenheter tillsammans är underbart! Extra speciellt
    har varit ert intresse för Anna, kåkstaden och barnhemmet. Och ni alla deltog!

    Det blir säkert många fina inlägg fr Sverige också, men jag kommer att sakna ZA.
    Hoppas ni får en härlig sommar.

  3. HÄRLIGA TILDA
    Vi vet ingen tjej som är så nyfiken og totalt orädd
    för allt nytt, du vågar prova på allting, og du gör det med
    sånt engagemang og glädje, du har naturligtvis fått med dig massor
    av ert Afrika äventyr som du kommer att ha glädje av hela livet,massor med nya
    kompisar som troligen kommer att följa dig i framtiden…
    Fint att du uppskattar det Mamma og Pappa ställde till med…
    Stora kramar
    Mormor og Morfar

Kommentera

