Kånfjusd

Liza och jag åkte till ICA och Apoteket igår. Förvirrande var ordet. Av flera anledningar.

– höööööögertrafik gäller på vägen. Ville gärna dra mig åt vänster och framförallt köra medurs i rondellen. Inte bra. Går nog snabbt över dock. 😁

– hajade till flera gånger när jag hörde folk prata svenska i affären. Insåg att vi får lägga av med ovanan vi skaffat i ZA att diskutera familjehemligheter, PMS-besvär och andra privata angelägenheter offentligt. 😝

– INGEN log, småpratade med mig i affären eller önskade mig en trevlig dag. 😞. Inte ett enda ”my pleasure” någonstans…

– Det var dyrt att handla mat. Dock hittade jag flera smaskigheter som jag saknat. 😃 Framförallt:

20140531-135335.jpg

20140531-135406.jpg

– Fick packa våra matkassar själva, köra vagnen på parkeringen och lasta i bilen. Insåg att jag saknade Eric…inte främst för att han hjälpte till med det utan för den glädje han spred utanför Spar där jag brukade handla. Han var en riktig solstråle!

20140531-135932.jpg

För övrigt ägnade Göran och jag dagen åt att packa upp ett oändligt antal flyttlådor och börjar få ganska bra koll på vår våning. Det känns bra att vara hemma i huset igen. 👍 Tjejerna däremot hade annat fokus…….Tilda på Sommerburst på Ullevi och Liza lekte med kompisar.

20140531-140415.jpg
Att packa upp är tydligen enligt dem klart överskattat…..😁

20140531-212834.jpg

20140531-212857.jpg

Göran och jag har inte bara fluffat runt i huset. Har även hunnit med att träffa goda vänner. Det kändes som om det var igår vi sågs. 😍
Med Wittström och Melander.

20140531-213037.jpg
En annan det var härligt att träffa igen var vår katt Puma som bott hos min syster medan vi varit borta. Hon verkar gilla att vara hemma igen.

20140531-213307.jpg
Har dessutom njutit av lyxen att ta en långpromenad i det sommarvackra Sverige. Så fint!
Pratade med Viktor i Stellies för en stund sedan och då kände jag en stor saknad i hjärtat, inte bara efter honom utan också efter Sydafrika. Underbara, fantastiska ZA som det kommer bli härligt att återse någon gång framöver.

2 thoughts on “Kånfjusd

Kommentera

