Viktig observation 😉

Det beror inte bara pĂ„ att vi har börjat jobba eller för att vi har massor av praktiska detaljer att ta hand om efter 11 mĂ„nader borta frĂ„n huset. Inte heller för att vi vill trĂ€ffa alla vi saknat sĂ„ snart som möjligt. Faktum Ă€r att det Ă€r skillnad. Tempot i Sverige Ă€r högre, folk pratar fortare, rör sig snabbare, flackar med blicken, verkar mer stressade Ă€n folk i ZA. Jag visste det nog innan men insĂ„g det pĂ„ riktigt nĂ€r jag hade varit borta sĂ„ lĂ€nge att jag lagt av med att hĂ„lla högt tempo sjĂ€lv. Försöker allt jag kan behĂ„lla min sydafrikanska bubbla i det svenska tempot. Det borde gĂ„. PĂ„ nĂ„got sĂ€tt. NĂ„gonstans mittemellan de tvĂ„ lĂ€gena borde vara optimalt att befinna sig. 😘

Kommentera

