I grevens tid…

….lämnade vi tydligen Stellenbosch och framförallt huset vi hyrde. Anna messade hysteriskt i morse och frågade efter ägarens telefonnummer då hon i morse när hon kom till huset (som fortfarande är tomt) upptäckte att taket läckte i flera av rummen och det var vatten överallt. 😁 Heavy winter rain. Say no more.

För att ni ska förstå hur kallt det faktiskt kan vara i Stellenbosch vintertid visar jag följande bild från Jims FB idag. Snö på bergen runt staden. Ganska mycket dessutom. En relativt ovanlig syn.

20140610-155901.jpg

Själv tog jag precis en härlig promenad i min älskade skog. Svettigt som tusan. Närmare 30 grader idag. 👍😎☀

20140610-160005.jpg
Jag älskar verkligen naturen och vildmarken i ZA. Den svenska naturen går inte av för hackor den heller. Dessutom är den babian- och kobra fri!

9 thoughts on “I grevens tid…

  1. Vackert med snöklädda toppar! Låter ju underbart, har ni bott nere i ZA länge? Har själv varit mycket nere i Södra Afrika och tillbringat mycket tid som fotograf (www.mikaelstiller.com) nere i både ZA och Namibia, Botswana, Zimbabwe och Mozambique. Har startat att arrangera äventyrsresor via mitt företag Odd Explorer (www.oddexplorer.se) till Namibia och första resan går till Namibia i November 2014. Längtar ner till Södra Afrika, det är något speciellt med livet där nere😉 Ha en underbar dag!

    • Hej. Vi bodde i Stellenbosch i 9 månader och har precis återvänt till Sverige igen. Håller med dig. Det är något alldeles speciellt med södra Afrika.:). Jag är ganska säker på att jag hört talas om dig i något sammanhang där nere, kommer just nu inte på var bara. Ska definitivt lägga ditt företagsnamn på minnet för resa till Namibia vill jag göra ganska snart. Mvh Marie

      • Ja Namibia är ett fantastiskt land, mycket natur och vildmark, mindre människor än Sydafrika och väldigt trevliga människor! Missa inte Sossusvlei, Damaraland och Etosha om ni åker upp till Namibia, hör gärna av dig om ni har några frågor / funderingar! Mvh Mikael

  2. Thunberg, one of Linnéas students said something like ‘utan babian och kobror är det ingen riktig skog’ after being in SA.

Kommentera

