🅰🅱🆎🅱🅰

I fredags kom Tildas betyg från den svenska distansskolan Värmdö Gymnasium. Hon är mycket nöjd med sina höjda betyg. 😄 Väl värt tycker jag som vet att Tilda lagt mycket energi på sina studier.

Till alla er utlandssvenskar som följt bloggen kan jag varmt rekommendera svensk distansundervisning. Naturligtvis är det väldigt lärorikt att gå i utländsk skola också men om man av någon anledning vill ha/behöver den svenska gymnasieutbildningen är detta ett suveränt alternativ. Alla svenskar boende utomlands har möjlighet att läsa in delar eller hela gymnasiet via skola i Sverige som får uppdraget av regeringen. Distansskolan är inget man gör lite på sidan om. Det är heltidsstudier och dessutom ganska krävande sådana med inlämningar i samtliga ämnen varje vecka. Jag var lite skeptisk innan hon började och undrade om hon verkligen skulle kunna lära sig lika mycket som i den ”vanliga” skolan. Nu vet jag bättre. Frågan är om jag inte tycker distansskolan var ännu tuffare faktiskt. Bra tycker jag för då har hon fått med sig det hon borde från åk 2. 👍😃

20140615-135127.jpg

Kommentera

