Spännande möte

Fördelen med att ha en blogg när man bor utomlands är att det är enkelt att hålla kontakt och kommunicera med alla man känner. En annan fördel är att man får kontakt med folk som man inte känner sedan tidigare. Tack vare bloggen har vi kommit i kontakt med en svensk familj som bor i Simon´s Town sedan 4 år tillbaka. Familjen Kruger, som består av mamma Gabriella, pappa Harald, Julius (17), Eilika (8) och valpen Idefix, flyttade från Täby i Stockholm för att leva vardagsliv i the Rainbow Nation. Ni kan läsa om deras liv på http://www.taby-kapstaden.blogspot.com. De har bjudit hem oss idag så snart drar vi till Simon´s Town på en härligt utflykt!

Vackra Simonstown

BildVi har varit i Simon´s Town två gånger tidigare (innan vi visste att fam Kruger bodde där). En gång i december 2012 och en gång i september 2013. Det är en underbart charmig liten ort och jag kan mycket väl förstå varför familjen Kruger valde ST som sin sydafrikanska hemort. Simon´s Town är framförallt känt för att husera Sydafrikas örlogsflotta, sina vackra stränder och för att stranden Boulder´s Bay är hem åt ca 3000 fridlysta vilda pingviner. Folk kommer från hela världen för att se på de gulliga pingvinerna och det var det som var orsaken till att vi åkte dit första gången. Idag blir det inga pingviner utan hem till familjen Kruger för att umgås och äta. Mycket trevligt!

Den här härliga bilden tog jag i december 2012 när vi var i ZA första gången.

BildBörjade lördag morgon med att klämma in veckans 5:e träningspass. Det har varit en riktigt bra träningsvecka och kroppen känns lite mör och träningsvärken är påtaglig. Valde därför att köra vattengympa i morse istället för att köra spinning med Tilda. Jag lät mina förutfattade meningar om mesig vattengympa bli en god läxa……kroppen skakade efter vattengympan och passet var allt annat än lätt. Tji fick jag. Nu blir det god mat, vila och gott vin. Det är jag värd. Trevlig helg!

Lämna en kommentar